Levente Molnar

Asumarea lui Saul. The Revenant – pas, Spotlight & The Big Short – da

Nu fac un mare caz despre premiile Oscar, mai ales că se aplică pe acolo niște reguli de politețe și compensații. Totuși, mai mereu listele aduc în față  sau lasă mai în spate nume noi, îmi îndreaptă atenția înspre chestii pe care, poate, nu le-aș fi observat. Acum, da, Spotlight e un film bun, regia e bună, actorii joacă bine. Despre Leonardo DiCaprio și al său The Revenant, nimic sau mai nimic. Adică, scriptul e cam inspirat (nu o spun eu primul, vezi aici o altă opinie), lupta cu ursul pare că ai mai văzut-o pe undeva, însă nu la aceeași intensitate, să zic, iar westernul cu duelul dintre indieni și tabăra bună e cam clișeu. Aceeași sursă indică: Man in the Wilderness (1971) al lui Sarafian, cu Richard Harris și John Huston. Da, a fost compensație, DiCaprio trebuia să ia un Oscar, dar nu în mod necesar pentru filmul ăsta.

Dar nu asta mi-a atras atenția acum, ci Son of Saul. Ei bine, acest film și-a adjudecat trofeul la categoria Cel mai bun film străin. E un film made in Ungaria, producție Franța – Ungaria, iar unul dintre actorii în rolurile secundare este clujean: Levente Molnar. Mai mult, clujenii l-au putut vedea pe scena Teatrului Maghiar Cluj-Napoca. Cam totul m-a făcut să-mi doresc să văd filmul, deci e pus pe wishlist. Partea interesantă e că două instituții de la noi au sărit să-și asocieze imaginea cu actorul clujean când încă se scriau știrile despre Oscaruri. Prima a fost Universitatea Babeș-Bolyai, care a comentat performanțele colegului nostru.

Actorul Levente Molnár, absolvent și cadru didactic asociat al Universității Babeș-Bolyai, face parte din distribuția filmului Fiul lui Saul/Son of Saul, în regia lui László Nemes, câștigător al premiului pentru „cel mai bun film străin” la cea de-a 88-a ediție a Premiilor Academiei Americane de Film (Premiile Oscar).

„Școala de film de la UBB se mândrește cu absolvenții săi, iar reușita colegului nostru, actorul Levente Molnár, ne bucură și ne motivează pe mai departe”, a declarat prof. dr. Liviu Malița, decanul Facultății de Teatru și Televiziune, din cadrul UBB. (Sursa: Comunicatul UBB)

Ce înseamnă, mai exact, colegul nostru și care este motivația pe mai departe? În fine, o a doua instituție a fost Institutul Cultural Român.

Institutul Cultural Roman (ICR) sustine prezenta actorului Levente Molnár la Los Angeles, in perioada 22 februarie – 2 martie 2016, pentru a lua parte la Gala Premiilor Academiei Americane de Film – Gala Oscar, precum si pentru a sustine o prelegere la University of California. 

Actorul Levente Molnár, care interpreteaza rolul lui Abraham in filmul Son of Saul, a participat, cu sprijinul ICR, la evenimentele desfasurate cu ocazia decernarii Premiilor Academiei Americane de Film – Premiile Oscar la Los Angeles.  Lungmetrajul maghiar Son of Saul, film distins cu Grand Prix la Cannes si cu Globul de Aur pentru cel mai bun film intr-o limba straina, a castigat Premiul Oscar la categoria Cel mai bun film intr-o limba straina, la cea de-a 88-a gala de decernare a acestor distinctii, desfasurata pe 28 februarie.

De asemenea, in data de 24 februarie 2016, la invitatia Universitatii California din Los Angeles – UCLA Slavic and East-European, Eurasioan Languages and Cultures, actorul Levente Molnár a sustinut, impreuna cu Gábor Tompa, regizorul si directorul Teatrului Maghiar de Stat din Cluj-Napoca, o prelegere despre artele spectacolului: „Munca actorului in film si teatru“. (sursa: comunicatul ICR)

Titlul comunicatului este: Levente Molnar, prezent la Gala Premiior Oscar cu sprijinul ICR. Am spus doar că e interesant.

Revenind la schimbare de atenții, o a doua ar fi The Big Short, un film despre criza economică. Distribuția îmi e pe plac, iar ideea de a te duce direct la sursa răului crizei mondiale mi-a trezit interesul.

Mai notez despre premiul pentru cel mai bun actor în rol secundar: britanicul Mark Rylance pentru rolul spionului rus din Bridge of Spies. E o surpriză, oarecum, însă una plăcută. A, da, să nu uit…să uităm de Mad Max, să o facem cât mai rapid. Excepție cadrele distopice, deja clișee cunoscute, avem sunet și costumații. Eu cam atât aș puncta, căci reînvierea legendei mi-a părut o chestie destul de răsuflată. Prefer în orice moment una dintre mai vechile versiuni.

Comenteaza