Cannondale: test-ride cu o bicicleta de 5000 de euro!

Nu am alergat prea multe biciclete în puținul timp de când sunt și ciclist, dar când Cannondale România a anunțat că vine la Cluj pentru două zile de test-ride cu modele super tari, mi-am zis că nu a vreme de zăbovit prea mult. Bonusul era dat de faptul că aș fi putut avea șansa să testez ceva de ordinul sf-ului pe lângă ce am eu momentan, iar așteptările mi-au fost confirmate. Mai mult, ideea schimbării actualei biciclete a adus Cannondale-ul într-o finală alături de Merida.

M-am înscris online și m-am prezentat duminică la cortul Cannondale de la Roata din Făget. Optasem pentru un model Cannondale F-SI Carbon 2 Leftyo bicicletă ce costă vreo 5000 de euro. Mi-au transpirat puțin palmele, parcă uitasem cum să pedalez din plăcere. Voiam musai să văd cam ce poate un astfel de model, pe ce anume se dau atâția bani. La primele pante, am simțit că joc în altă galaxie. Am intrat pe teren accidentat, iar roțile 27.5 mi-au creat primele emoții, obișnuit cu anvelope normale. Totuși, nu m-am tras de la primul noroi ieșit în cale sau de la traversarea unui curs de apă. Desigur, precizarea e că nu-s omul cel mai potrivit să scoată din această bicicletă ceea ce poate ea. Nu, deocamdată. Dacă vreți să aflați mai multe despre model, o puteți face din specificațiile tehnice, eu nu vi le voi putea explica pe îndelete. Ce am sesizat este că modelul Lefty este unul special în materie de furcă, cu un singur braț. De asemenea, o observație ar fi cadrul: am ridicat bicicleta într-o mână. Organizatorii mi-au mărturisit faptul că una dintre inovațiile Cannondale este legată de cadru, că este unul dintre plusurile producătorului comparativ cu concurența. Într-un final, am intrat și pe asfalt pentru a vedea cum se mișcă și acolo super-bicicleta. Nu e terenul ei, dar țin cont de faptul că asfaltul din Făget, și nu numai, nu e chiar grozav. Coborârea a ieșit grozav, iar la cort am obținut și niște informații suplimentare.

De ce ar face Cannondale România un asemenea eveniment, după ce au mai făcut unul la București?

Am făcut și în alți ani acest eveniment, vrem să facem asta mai des. Până la urmă, vrem să dăm șansa posibililor clienți să testeze niște modele faine și să se decidă. Sunt deja foarte multe modele pe piață și cel mai bine este să vii să le testezi, să-ți faci o impresie direct pe modelul dorit. Vezi ce mărime ți se potrivește, descoperi niște tehnologii despre care doar ai citit, gen Lefty. Sunt niște chestii unice, nu le găsești pe altundeva/ organizator test-ride Cannondale Cluj 

Cui se adresează? Ați crede că doar elitelor în ciclism sau doar celor care au fondurile necesare să dea câteva mii de euro pe o bicicletă. Ei bine, fals. Iată, eu sunt un ciclist începător, următorul model va fi, probabil, undeva în jurul sumei 2-3000 lei. Totuși, am venit să cunosc brandul Cannondale, să văd ce pot face la nivel de vârf, iar, atunci când va fi să-mi cumpăr un model, această experiență va înclina cumva balanța. Și o face, căci experiența contează, dincolo de orice tip de produs (cum ați văzut, sunt multe pe piață). Organizatorii știu asta, căci vând biciclete atât pentru elite și sportivi, cât și pentru mainstream, adică cei care fac asta din pasiune și nu dau mai mult de 1000 euro pentru o bicicletă.

Nu este un test exclusivist. Când te dai pe o bicicletă mai sofisticată, cu un singur braț, poate ți se ridică niște întrebări. Noi suntem aici pentru întrebări, pentru a face sugestii și chiar recomandări. Testul este deschis pentru toată lumea, vrem să arătăm ce are Cannondale, tehnologiile lor, de ce anume este mai bun decât concurența. Suntem aici și să povestim, nu doar să testăm

Cea mai ieftină bicicletă de la cort, echipare și performanțe, costa în jur de 6000 lei, însă nu am testat-o pe aceea, am ales doar gama Cannondale.

Nu am venit cu cele mai ieftine biciclete, am fi putut veni cu produse gen 1500-2000 lei. Dar scopul a fost să venim cu modele deosebite, ca oamenii să simtă diferențele. Adică, să vadă cei de aici ce înseamnă un cadru de carbon. Nu o să-ți cumperi o rachetă de 5000 de euro, dar anumite tehnologii pe care le găsești pe aceste modele, le vei putea găsi și pe modele mai accesibile. În plus, ce aplică ei pe bicicletele scumpe, în viitor, vor intra pe la dotările bicicletelor accesibile. 

Cea mai scumpă bibicletă existentă pentru test-ride a fost un Cannondale F-SI Carbon 4, cu un preț în jur de 6000 de euro. Ca atare, am fost aproape de vârf.

Brandurile au început să intre mult și în zona competițională autohtonă ca parteneri sau chiar organizatori. Trendul este unul ascendent în privința utilizării, se simte asta. E ca la alergare, acolo unde mă simt mai acasă: competițiile au început să beneficieze de un număr tot mai mare de participanți, se face totul cu și din pasiune. la fel și aici, oamenii își cumpără biciclete de tot felul, iar producătorii au atenția îndreptată spre toate segmentele, de la elite până la pasionați. Aproximativ 70-80 de clujeni au venit la test-ride-ul Cannondale, mulți dintre ei testând mai multe modele. Și eu am optat pentru un al doilea model, unul mai ieftin, de doar vreo 13.000 lei. Am zis să văd ce poate face și ceva mai light de la producător.

Câteva modele care au putut fi testate:

– CAAD12 105 Disc BLU 54/56
– Synapse Carbon 105 Disc 56/58
– Slate105 GRN MD/LG
– Jekyll Al 3 BBQ MD/LG
– Habit Al 4 GRN MD/LG
– Bad Habit 2 ORG MD/LG
– F-Si Hi-MOD Carbon 2 ORG LG
– F-Si Carbon 4 BBQ MD

Ca atare, în topul preferințelor mele, Cannondale are o mare bilă albă. De ce? Am apreciat mult faptul că oamenii au venit să-mi arate mie, un începător, ce modele au la vârf și să mă și lase să mă dau cu ele. Apropo, la al doilea test, șaua mi-a fost reglată de Vlad Sabău, un ciclist clujean interesant prin rezultate și acțiunile sale. Un alt motiv ar fi acela că curgerii informației de la producător înspre client sau posibilul client. Știu, era esența evenimentului, dar puteau să nu fie foarte deschiși. Au fost. Un alt treilea motiv e dat de performanța bicicletelor, cei de la Cannondale fac pur și simplu biciclete bune.  După ce am citit despre ei online, am și testat două modele pentru a vedea concret cu ce se laudă și cam au cu ce.

Comenteaza

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.