Unele comunicate de presa sunt sortite pieirii! Despre dezbaterea dintre Ernst Mach si Edmund Husserl

Nu pot pur și simplu să înțeleg unele comunicate de presă. Singurul gând mă duce la justificarea unei activități în sensul că cineva face ceva și trebuie pusă în ramă chestia aia. Vă voi da un exemplu: Institutul Cultural Român de la Viena sprijină participarea lui Iulian D. Toader la conferinţa „Ernst Mach Centenary“.

Nu am nimic nici cu Iulian D. Toader, cercetător ştiinţific la Institutul de Cercetări al Universităţii din Bucureşti, nici cu ce anume va prezenta la Viena. Din contră, cred că fiecare ieșire internațională este de bun augur pentru orice domeniu. „Ernst Mach Centenary Conference“ este dedicată comemorării a 100 de ani de la moartea lui Ernst Mach (1838-1916), adică este un eveniment prestigios. Totuși, atunci când trimiți un comunicat de presă, trebuie să te gândești la scopul lui, la posibilul public la care va ajunge respectivul mesaj, dacă va ajunge. Lucrarea prezentată de cercetătorul român este intitulată: „On the Principle of Permanence as a Principle of Rationality“. Pentru cine ar putea fi relevant acest discurs? Păi, să vedem, pentru, cel mult, unii cercetători interesați de Edmund Husserl sau Ernst Mach. Adică, cei de la ICR s-ar fi putut gândi la acest aspect, iar un comunicat de presă emis către baza x de date, chiar și conținând adrese de email ale unor redactori din zona culturală, este sortit pieirii. Simplu spus: nu va interesa pe nimeni și nici nu va fi făcut public anunțul. Nici nu știu dacă Iulian D. Toader și-ar fi dorit musai ca evenimentul său să apară pe ceva site la secțiunea Cultură.

Hai să vedem și cuvintele cercetătorului în legătură cu această conferință și tema propusă de el:

„Această lucrare are ca subiect dezbaterea dintre Ernst Mach şi Edmund Husserl cu privire la semnificaţia aşa-numitului „principiu al permanenţei formelor valide“, care joacă un rol fundamental în extinderea domeniilor de obiecte din matematică. Lucrarea discută acest principiu, pornind de la interpretarea oferită de către Robert Musil, în contextul concepţiei lui Mach despre ştiinţă ca o strategie de optimizare a cunoaşterii. Teza argumentată este că utilizarea principiului justifică această concepţie pe o bază raţională şi nu doar biologică, aşa cum credea Husserl.“ (Iulian D. Toader) 

Trimiterea unui comunicat de presă sau a unui newsletter are puterea de a-i face pe oameni că ei și-au făcut treaba, că nu mai e problema lor dacă evenimentul a fost sau nu receptat cum trebuie. Mesajul a plecat, restul e tăcere. Și așa se și întâmplă. Nu este suficient să asociem niște nume gen ICR, Universitatea București și Ernst Mach Centenary pentru ca un anume public să și fie interesat de ce anume se vrea comunicat. Mai mult, nici măcar un eveniment în sine, prin anvergura sa, nu garantează o viralitate a lui însuși. Din păcate, trebuie să o spun, oamenii din zona culturală din România, cei nișați în zona filosofiei cu atât mai mult, nu știu să pune chestii în valoare. Punct! Să rezum: comunicatul de mai sus îmi spune ceea ce se întâmplă în mod frecvent: un cercetător participă la o conferință internațională. Și ce? Că ICR l-a sprijinit, acesta pare să fie adevăratul mobil al comunicatului și asta trebuie transmis ca dovadă a faptului că se mișcă lucruri pe acolo.

Rares Iordache

Rares Iordache

#digitalmanager, #autor, #magento, #wordpress, #ecommerce specialist, #PhD, #blogger, #alergator, #ciclist, #linux pasionat

Leave a Reply

Virals