#ride2work: companiile care-si sustin angajatii sa fie prietenosi cu orasul si sa faca sport au un plus de imagine. Pariu?

Mi-am zis să nu ratez prima ediție a #ride2work din acest an și m-am prezentat de bună dimineața. Omuleții erau acolo, mai cu treburi de despachetat, mai cu povestit cu călători ca mine. M-a distrat reacția unui biciclist din fața mea: la un pas de cortul #ride2work, a accelerat de pe pistă drept pe stradă, nu care cumva să fie acostat cu vreun măr sau un mic dejun sănătos. Mno, servus, ce faceți voi? Demersul acesta m-a făcut să mă gândesc la întrebarea pusă pe o rețea de  un ciclist: cum vă sprijină pe voi compania pentru care lucrați să fiți eco- cum-vreți-voi și cu moralul sportiv ridicat.

M-au mirat răspunsurile: foarte mulți utilizatori confirmau un interes real al companiilor lor atât pentru deplasatul la job cu bicicleta, cât și pentru alte chestiuni faine. Unora le achită taxele de participare la competiții, plus un tricou. Alții beneficiază de all-in-one, compania plătindu-le inclusiv deplasatul la respectiva competiție. Sunt unii prin Timișoara, am mai scris despre asta, care au tichete cu care-și cumpără biciclete sau accesorii pentru biciclete și o fac anual. Parol! Am văzut că se practică și sistemul zilelor/ orelor libere destinate pregătirii pentru competiția respectivă. În fine, ideea este că sunt câțiva care au astfel de beneficii din partea companiilor lor, indiferent de sportul practicat. Eu nu am ce vă spune, deși vin aproape zilnic cu bicicleta la job. Aș încerca și alergarea spre job, am văzut că sunt unii care o practică, unii care pot.

Treaba cu mersul la job cu bicicleta ar avea efect mare în rândul angajaților. Serios, chiar cred în asta. Dacă o companie s-ar decide brusc să fie mai prietenoasă și receptivă cu mesajele gen #ride2work, ar avea surpriza să aibă ceva succes. Chiar mai mult,  nu doar ca o altă chestie bifată pentru angajați, ci ca imagine în afară. Ar fi un instrument super util de marketing pus în mâinile care trebuie. Cum ar suna o promovare de tipul: suntem x, bla-bla, am făcut aia și aia, suntem prienoși cu mediul și încercăm să-i încurajăm și pe angajați să fie așa. Mai mult, știm că avem muncă de birou (cei care o au), așa că ne interesează și sănătatea lor, indiferent de sportul practicat. Hmm, un posibil candidat cred că ar lua o opțiune serioasă în a face parte dintr-un asemenea team, iar cei existenți și-ar găsi mai bine locul și rolul. Sceptici? Ia, uitați-vă la companiile care practică deja sistemul, toți angajații lor par fericiți.

In The Progress Principle, psychologists Teresa Amabile and Steven J. Kramer analyzed  over 12,000 journal entries written by 238 company employees. They discovered that on days when employees experienced progress, they reported positive emotions like joy and pride. We’re more productive when we’re happy. In other words, positive emotion is a win for everyone.

Vă sună cunoscut?

Deci, cam acesta e pariul meu: aceste companii au pur și simplu un capital de imagine prin aceste acțiuni. Astăzi, voi spune: jos pălăria #msgsystems.

Rares Iordache

Rares Iordache

#digitalmanager, #autor, #magento, #wordpress, #ecommerce specialist, #PhD, #blogger, #alergator, #ciclist, #linux pasionat

Leave a Reply

Virals