De ce evit sa mananc in oras? La Moldovan, mi-am luat o portie de orez stricat

Încerc pe cât posibil să evit mâncatul prin oraș. Motive: nu am încredere în produsele utilizate și mâncarea e prea scumpă pentru ceea ce se oferă. E un cerc vicios, știu. Dacă ai pretenții, atunci mănânci în locuri mai strălucite, dar aici intervine problema: nici acestea nu mă conving. Ca exemplu, mai țineți minte cazurile de la ceva pensiuni feng-shui de prin Făgăraș care te serveau cu resturile altor clienți? Ei bine, acelea era foarte cunoscute. Să revin la plaiuri mai apropiate, la Cluj. Acum, fix acum când Andrei Gheorghe și-a luat un potop de înjurături că și-a permis să critice mâncarea din Cluj, mi-am găsit și eu să mănânc în oraș. Notă: nu-mi place Gheorghe. Am zis să poposesc la unul dintre brandurile cunoscute și de referință pentru orașul nostru: Moldovan, celebra carmangerie. Stupoare: m-au servit cu orez stricat, puțea de nu-ți venea să-l miroși.

Am ales punctul de servire din cartierul Bună Ziua. Fain locșor, poți fie să cumperi pentru acasă, fie să consumi acolo. Am zis să rămânem, eram și cu fetele. Meniul e destul de simpluț, dar, m-am gândit eu, de esență tare, că e un brand cunoscut în Cluj, ce naiba. Cartofi răntăliți și orez, la garnitură. Provocare acceptată. Atâta tot că, la apropierea nasului de orez, am inhalat miros de gunoi, mai curând decât de mâncare. Ce de rahat, Anabel apucase să ia o guriță și o strâmbat. Am luat foc, dar mi-am păstrat cumpătul. Am așteptat să se elibereze casa și l-am tras deoparte pe unul dintre tipii de acolo. Ok, și-a cerut scuze, mi-a dat banii înapoi, dar știți ce m-a frapat? Tocmai nonșalanța cu care mi-a zis: Nu trebuie să-l gust, miroase  a acrit, se simte. Vă dau banii înapoi sau vă pun porție de varză (parcă)? Orezul e făcut doar de două ore!

Hai să le luăm pe rând. În primul rând, nu ai voie să faci vreun rabat de la criteriul calității, cu atât mai mult cu cât te numești Moldovan și ți-ai făcut un renume în Cluj. E simplu, nu îți e permis. Angajații tăi trebuie nu doar să producă mâncare de bună calitate, ci și să-i verifice starea. Înțelegeți? Că vin oameni cu copii la voi și le dau nu știu ce porcării stricate.

Mai apoi, un orez nu se strică în două ore, pe verificate. Asta îmi ridică alte probleme: calitatea produselor utilizate la gătit și practica aia des întâlnită la restaurante – să-și reutilizeze de pe o zi pe alta mâncarea nevândută.

Moldovan are probleme cu unele puncte de servire

Lucrurile sunt mai grave de atât. Pe contul Facebook al celor de la Moldovan, există sesizări la cel puțin același fel de mâncare incriminat, orezul. Culmea, în urmă doar cu câteva zile și la același punct de servire. Cei de la Moldovan au răspuns cam așa:

 Bună ziua. Regretăm sincer neplăcerile cauzate de servirea angajaților noștri și faptul că mâncarea nu a fost deloc ce v-ați așteptat. Ar fi fost bine să returnați produsele pentru a vă primi banii înapoi, nu să le aruncați. În mod clar, se va verifica mâncarea din magazinul din Bună ziua cât de repede și se va discuta cu angajații. Cât despre prezența noastră pe piața clujeană, suntem aici de 22 de ani și în tot acest timp am încercat să oferim întotdeauna produse și servicii de calitate. Dacă nu am fi făcut asta, nu am fi rezistat atâția ani. Situația prin care ați trecut azi nu este o caracteristică a carmangeriei Moldovan, ci este mai degrabă o excepție, un incident care ne obligă să fim și mai atenți la serviciile pe care le oferim. Mulțumim tare mult pentru feedback.

Problemele încă persistă acolo, cel puțin. Omul pățit și-a exprimat năduful și a continuat prin a face referire la recenziile proaste. În mod hilar și arogant, cei de la Moldovan au ținut-o pe a lor: Și conform recenziilor foarte bune și multiple (peste 130 la număr), cum considerați?

Cam rușine, Moldovan. Nu poți zice așa: avem feedback-uri pozitive în general, ne permitem să servim vreo 2-3 garnituri stricate așa, la mișto, că noi suntem frumoși și buni. Adică, vorbim despre credibilitate, de modul în care un brand își apără imaginea bună câștigată de-a lungul multor ani. Corect? E păcat să vă dați așa cu stângul în dreptul.

Ai servit mâncare stricată, nu doar o singură dată? Bagi capul în pământ, îți ceri scuze și dregi situația în cel mai scurt timp. Adică, se preta o sesizare acolo, una care să se lase cu un control al instituțiilor abilitate. Poate așa ar fi fost mai bine. Am ales să scriu aici despre experiența asta neplăcută, să nu treacă neobservată.

Astfel de cazuri nu trebuie trecute cu vederea, plătim pentru toate aceste servicii cu bani și cu sănătatea noastră sau a copiilor. Branduri precum Moldovan trebuie să fie conștiente de asta, mai ales că se laudă cu imaginea lor impecabilă. Sunt de acord cu asta, în mare, sunt un brand cunoscut și relativ îndrăgit în Cluj, dar nu e suficient. Din contră, asta trebuie să le ridice standardele pentru că așteptările sunt mari. La fel ca Napolactul, care trebuie să-și verifice partenerii care le vând produsele pentru starea de depozitare. În două rânduri, am luat lapte care s-a brânzit efectiv la încălzire. Motivul? Speculez doar: nu ei, Napolactul, au greșit, ci cei care au depozitat neconform produsele respective.

Cât despre Gheorghe, lăsați omul în pace. A venit ca turist în Cluj, un oraș pe care l-a tot lăudat în dese rânduri. A ales să mănânce în vreo 3-4 locuri. Tu ce ai zice dacă ai merge într-un oraș ca turist, ai alege trei locuri din centru unde să mănânci și, accidental, ai da peste mâncare proastă în toate cele trei? Asta mai ales că vorbim despre un oraș cu pretenții, nu despre Huedin.

Comenteaza