Realitate virtuala in Facebook, ochelari pentru cybo-avatarizare

Mobile World Congress din Barcelona este locul unde producătorii din industriile mobile vin să-și etaleze noile jucării. Anul acesta, în schimb, s-a produs o schimbare, căci nu a mai fost vorba doar despre telefoane inteligente, ci despre experiența oferită de realitatea virtuală.

Mark Zuckerberg a creditat trendul, iar hoardele de surogate (vezi filmul cu același nume) și-au pus ochelarii Oculus și au părăsit realitatea. Da, conducătorul suprem nu și-a deformat vederea, el a văzut neaugmentat totul, coordonând următoarea mișcare de marketing: VR în Facebook, că nu era suficient un avatar așa de static precum cel de acum. E nevoie de o imersiune mai profundă, însă nimic despre o realitate augmentată, despre a vedea mai bine realitatea. De fapt, nu despre asta este vorba, ci despre a vedea o altă realitate. Nu este ca o cameră care-ți indică detalii ascunse vederii, să realizezi că vezi realitatea mai bine. Realitatea virtuală va fi o miză mare pentru Zuckerberg, mai mare decât aceea a unui simplu tool/ gadget disponibil suplimentar pentru utilizatori. Acesta va ținti un anume tip de monetizare, iar această nouă situare paradigmatică îi va oferi tot ce va avea nevoie. Sigur, deocamdată Facebook-ul a început încetuț cu video-urile 360, însă experiențele oferite clienților, pardon, utilizatorilor, vor împinge barierele. Da, e foarte transgresivă toată treaba asta.

“So over the last year we’ve been working to make Facebook the best platform for 360 videos, and video is already some of the most engaging content that you’ll see online. Every day more than 100 million hours of video content are watched on Facebook. But 360 videos are even more immersive, because you aren’t just watching passively, you feel as if you’re actually there, you’re actually surfing in Tahiti or flying with the Blue Angels or exploring the surface of Mars,” enthused Zuckerberg. (sursa)

Da, imersiune în virtual, una cât mai profund posibilă. Cu cât se rămâne mai mult acolo, cu atât există noi și noi câștigători…pe piață.

Acesta est exemplul ideal pentru ceea ce eu numeam prin alte părți cybo-avatarizare. Nu ești doar un simplu cyborg, prin faptul că ți-au pus ochelarii VR, tu ai realizat și conexiunea la rețea, devenind un adevărat cybo-avatar umblător. Da, nu ești doar un simplu privitor de imagini în format 3D, ci te plimbi printr-o realitate paralelă, ești profund afundat acolo. Adică, te-ai reconstruit.

Cum se face accesul?

E simplu, printr-o procedură denumită generic: cyborgizare. Operațiunea îți va schimba statusul activ din simplu cyborg în avatar cu toate actele în regulă. În acest sens, se ia o pereche de ochelari Oculus Gear VR și un Samsung Galaxy S6 edge+. Se realizează conexiunea, eventual și cu o pereche de căști (să mergem pe mâna celor de la gizmagMoga Hero Power, 28$), și se calcă cu grijă în VR, fără grabă, căci s-ar putea să începi să fugi prin cameră după ceva văzut doar de tine. Sfaturi de întreținere și cuplare a device-urilor aici. Ok, asta pentru smartphone, însă ai și opțiunea mult mai serioasă pentru PC.

Dacă nu ești fan Samsung, atunci poți opta pentru LG 360 VR, compatibil doar cu LG G5, deocamdată. Nota este că device-urile mobile compatibile cu astfel de gadget-uri se vor înmulți, e clar.

 

 

 

 

 

Comenteaza

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.