Cu bicicleta la birou, cam putine piste. Ce ziceti de un Cluj velo-conexat cu toate comunele din jurul sau?

Dimineața, momentul când îți dai seama că ar trebui să te ridici din pat, să-ți pui echipamentul și s-o tai înspre birou. Da, echipamentul, căci gardeboba (non) office e în rucsac. Trag casca pe cap, ochelarii, mănușile și sar pe bicicletă. Am în jur de 20 km de galopat printre mașini, pe trotuare și mai puțin pe piste. Motiv? Nu prea sunt. Da, la Cluj.

Primele viraje, ocolesc sufocantul E60. Străduțele lăturalnice din Florești mă adăpostesc parțial, sunt și ele înfundate de mașinile care își croiesc drum spre european. Sunt destui care ar prefera să meargă la joburi cu bicicleta, dar sunt intimidați de traficul Florești – Cluj. Nu s-a gândit nimeni la niște piste de biciclete între cea mai mare comună din România și unul dintre orașele cu pretenții? Nu am făcut vreun studiu, însă pare că ar merge, ar fi loc suficient în afara părții carosabile. Am ieșit și eu în decor de câteva ori pentru a-mi face loc spre casă/ job.

Ajung în Mănăștur, am piste înspre strada Bucium și înspre Cartierul Grigorescu. Urc pe pod, aleg ultima variantă. Pista coboară riscant pe lângă mașinile care vin din toate părțile. Trebuie să fii cu băgare de seamă. Se termină brusc în capăt, de acolo nu mai ai nimic. Ieși pe stradă și mergi cot la cot cu mașinile. Ce bine că ajung paralel cu Parcul Rozelor, cotesc dreapta. E liniște pe malul Someșului, vreo câțiva bicicliști. Apoi, Sala Sporturilor și mă îndrept înspre Parcul Central. E o plăcere. Ți se taie destul de repede, căci ieși în trafic, acolo dai peste piste terminate brusc sau cu mașini pe ele. Mă strecor, șoferii sunt de bun simț. E generalistă treaba.

Mă duc ață înspre birou. E bine, mașinile stau în cozi, eu trec lejer pe lângă ele. În general, din nou, angajatorii nu asigură locuri pentru parcat bicicletele. Ți-o lași unde poți. E Cluj.

E Cluj și numărul bicicliștilor a crescut. E mișto. Cu toate astea, sunt foarte puține piste, am constatat asta făcând din ce în ce mai mulți km prin oraș. Turele mele erau în afara lui, departe de aglomerația sufocantă. Serios, cum vi se pare? Dacă ar fi mai multe piste, v-ați lăsa mașina acasă? Ar fi realmente excepțional dacă minunatul Cluj ar fi legat cu toate comunele din jurul său prin piste, acolo unde este posibil acest lucru, evident.

Comenteaza

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.