(retardo)mania Pokémon Go. Episodul 1: Odiseea urbana

Plecatul la job nu va mai fi la fel. S-ar putea să nu-ți mai iasă cumpărăturile, în loc de pătrunjel și mărar, să vii gâfânind cu trei pokemoni. Te transformi treptat într-un zombie cu smartphone-ul la mână, accentuând statura generației ieșite de la birouri la recreere: ciocnindu-se de alți oameni din cauza orbirii în smartphone. E o alunecare lină în hipnoza colectivă.

Prizezi un pokemon?

E mai mult. Aventura asta outdoor e alimentată puternic de conceptul realității augmentate. Adică, un fel specific de a vedea mai bine realitatea, însă nu, acum nu e la fel ca în cazul experimentelor lui Kevin Warwick, cel care-și punea tot felul de implanturi pentru a vedea mai bine. Nu vezi mai bine, din contră: efectul halucinogen te aruncă în șanțuri, te face să te rogi de portari să te lase doar să intrii două secunde într-o instituție pentru a prinde un pokemon, te face să delirezi alături de companionul tău, mare vânător și el de o anume arătanie. Nu e nevoie să fumezi sau să prizezi, chestia asta e mai tare ca LSD-ul. Mai mult decât ludicul din schemă, pokemonii au început să fie și exploatați la alte nivele. Poți fi, de exemplu, un Pokemon Trainer sau să vinzi tricouri imprimate cu deja prea-cunoscuții monstruleți. Public este, deci și posibili clienți. Jucătorii vor alerga prin parcuri sau prin cafenele după pokemoni, iar câștigătorii nu vor fi doar ei, ci și terții implicați sau racolați pe parcurs. Ei îți vor vinde chestii sau te vor face să pășești în shop-urile lor. Distracția ca distracție, dar e și vorba de afaceri aici. Culegi roadele pokemonice, unii obsedați chiar din mașini sau de pe biciclete, însă va trebui să și plătești, nu doar prin efortul deplasării, ci și prin cel al customizărilor, upgrade-urilor și a chestiilor care îți alimentează facilitățile de a face parte dintr-o comunitate de zombie. Fenomen viral, patologie sau altceva? Vedem episoadele următoare.

Run, Forest, run după fantasme!

Sursa foto

 

Comenteaza

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.