Cum sa schimbi ride2work cu run2work. 5 sfaturi utile

Știu că mulți dintre voi credeți că bicicleta este cel mai eficient mijloc de deplasare în oraș. Adevărat, în mare, dacă nu ar exista și nebunia de a alerga spre și de la job. În plus, un oraș precum Clujul nu e chiar cel mai prietenos cu bicicliștii. Pentru unii dintre ei, pedalatul poate fi intimidant în contextul actualei infrastructuri de piste. Așadar, iei decizia să alergi spre job, este o opțiune acceptabilă dacă o pui bine la punct. Vă voi povesti din experiența mea, sunt sigur că veți crede că așa ceva nu se poate. Ai o groază de avantaje, dincolo de sănătate și libertatea de a merge aproape pe unde ai chef.

Nu e pentru prima dată când alergi. #run2work-ul nu se adresează celor care abia sunt la început de drum cu alergarea. De ce? Acest demers trebuie să includă și plăcerea. Dacă o vei face din obligație, cu chin sau eforturi mari, va căpăta un sens nou pentru tine. Așadar, asigură-te că parcurgerea a 2-4-10 km sunt o plăcere pentru tine. Abia apoi te vei putea gândi la #run2work.

Echipamentul este totul. Pentru o alergare simplă, desigur, ai nevoie doar de o pereche de încălțări. Datele se schimbă total atunci când alegi să alergi spre job. În primul rând, ai nevoie de un rucsac flexibil, încăpător și cu care să poți alerga. Eu am optat pentru acest produs de la Decathlon. Deși e clasat la copii, e ok pentru alergare, căci vine sus pe spate, are sistemul AirCooling de răcire, bretelele nu sunt rigide, nu te incomodează. Apropo, eu am făcut un 2×2 race cu el, deci, duce bine de tot. Apoi, trebuie să te organizezi în așa manieră încât să-ți transformi acest rucsac într-un adevărat mini-dulap portabil: haine de schimb pentru birou, haine de schimb pentru retur, prosop, gama de deodorante și curățare, încălțările pentru birou (ideal ar fi să ai un loc de păstrat la birou, să nu le cari zilnic) și o mini-trusă pentru eventualele accidentări (credeți-mă, ar putea face diferența mai ales când ajungi la birou la 8.30 și ai o problemă). Sunt mereu dotat cu aproape de toate la mine. Faptul că nu ai toate condițiile pentru asta e doar un moft, se poate. De fapt, ai nevoie doar de o baie.

Să ai în minte un traseu. E fain să alergi aiurea, trecând de la o stradă la alta, admirând și descoperind lucruri pe care nu le-ai putea vedea nicicum din mașină. Totuși, țelul tău e să ajungi și la birou. Așadar, trebuie să ai în minte o rută fie și ușor generalistă. O să mai faci abateri, sunt inevitabile, dar să ai firul mare în minte cu tot cu timpul estimativ pe care l-ai face. Nu ți-ai dori să pleci de acasă și să ajungi când…vei ajunge.

Evită supralicitările la tura de dimineață. Aleargă calm, liniștit, vei mai avea și de lucru în ziua respectivă. Dacă 2 km îți pot asigura relaxarea necesară, atunci aleargă doar 2 km. Poți pleca un picuț mai devreme, nu cred că ai o problemă cu asta. Returul te privește total, poți merge la rupere.

Consultă permanent prognoza meteo. Afirmația e valabilă în mod special pentru tur, poți ajunge acasă în orice hal dorești. La birou, totuși, ar fi bine să nu mergi în alergare pe furtună indiferent de cât de bine ai fi echipat. Varianta e posibilă doar dacă ai la îndemână un vestiar complet echipat, inclusiv baie cu duș.

Vreme rea, e prea cald sau e prea frig. Ajung prea târziu sau nu am unde să mă schimb. Îți pot găsi o listă întreagă de motive pentru care să nu o faci, să nu alegi să alergi spre și de la job. E mai comod, știu, dar îți voi spune că nu e mai sănătos. La fel, nu vei simți că faci într-adevăr ceva fain atât pentru tine, cât și pentru orașul tău. Pe distanțe mici, gen 5-6 km, poți avea o diferență minoră de timp între alergare și bicicletă.

Dacă nu dorești să apelezi la bicicletă din varii motive, îți pot oferi o altă listă de motive pentru a alege alergarea, adică #aleargăClujul.

Comenteaza

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.