Certificare ITRA si puncte UTMB pentru Apuseni Ultra Race. Ce brand fain se contureaza, aviz companiilor

170 de kilometri prin Munții Apuseni, adică, altfel spus, nebunia frumoasă de a alerga în cea mai lungă cursă de trail din România. Dar, nu e doar atât, căci organizatorii au pregătit pentru ediția din acest an adevărate cireșe pe acest tort: certificare ITRA și punte pentru UTMB. Cauză – efect, deși speculez acum: numărul celor înscriși a depășit deja numărul concurenților de la ediția precedentă. Și e devreme încă. O altă surpriză: ultra-ul s-a îmbogățit cu alte două curse: de 100 km, respectiv de 40 km. Nebunie totală, adică 170 km, sau parțială spre 100 km. Habar n-am ce să aleg.

170 km cu trei vârfuri de peste 1800 de metri (Bihor -1849 de metri, Vlădeasa -1836 de metri și Muntele Mare -1826 de metri). Se pleacă din Arieșeni și se ajunge în Muntele Băișorii.

100 km cu două vârfuri și 4500 m diferență de nivel. 40 km cu un singur vârf. Toate traseele vor ajunge în același punct terminus: Muntele Băișorii. Organizatorii vor da startul fiecări probe în așa manieră încât alergătorii să aibă șansa să se întâlnească pe traseu.

În cursa de 100 km se pleacă din Rogojel și sperăm noi să sincronizăm startul pentru a le da alergătorilor șansa să se întâlnească cu cei de la 170 km, care vor pleca din Arieșeni. Aici, la 100 km, avem problemă cu startul, încă nu știm exact, vineri seara sau sâmbătă dimineața. Analizăm timpii obținuți anul trecut. La 40 km, lucrurile sunt clare, dăm startul sâmbătă dimineață, în jur de 10-11, mi-a mărturisit Cozmin Ardelean, unul dintre organizatorii Apuseni Ultra Race.

Vă spuneam despre numărul celor înscriși: sunt 27 de înscriși și avem și prima prezență feminină din România în persoana Nicoletei Moșoiu. Se anunță lume bună la start.

Cei care vor opta pentru cursa de 100 km trebuie să știe că au nevoie de un maraton montan pe CV. De ce? Nu pentru că organizatorii ar fi prea retrictivi, nu e cazul, ci pentru calitatea participanților. Pe principiul: nu ne interesează banii, ci omul. Mie îmi pare foarte firesc acest lucru.

Sponsorii, marea bătaie de cap

Cum nicio competiție nu se auto-finanțează așa brusc, un stres suplimentar al organizatorilor e dat de existența sponsorilor. Firește că mai toate companiile vor să fie în buricul târgului, vorba lui Cozmin, să aibă din start 10.000 de participanți, dar se uită o componentă importantă: organizatorii se chinuie să contruiască un brand. Cam cât timp le-a luat, de exemplu, altor competiții cu mii de participanți să ajungă unde sunt acum? Păi, vă asigur că nu un an. Așadar, potențialii sponsori care devin parteneri de nădejde într-un astfel de proiect să nu uite că Apuseni Ultra Race n-are cum să treacă prin Parcul Central. Asta în primul rând.

Mai apoi, ceea ce se prefigurează aici e tocmai un spirit foarte fain. Așa simt eu lucrurile în acest punct, după ce am discutat nu doar cu Cozmin Ardelean. Așadar, n-ați vrea să fiți și voi parte din așa ceva? Provoc aici niște companii clujene cu cifre mari de afaceri.

Nu în ultimul rând, vorbim despre competiția cu cea mai lungă cursă din România. Acum, cu alte două probe, mai micuțe, dar se contorizează și acestea. Cea mai mică e doar un maraton montan. Parol!

În rest, un mare bavo pentru organizarea departamentală a celor implicați. Rămân cu ochii pe site și anunțurile lor. Pfuai, am tot scris și încă n-am habar, 170 sau 100?

sursa foto

PS> Competiția va avea loc în perioada 21-23 septembrie 2018, a doua ediție.

Comenteaza

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.