via GIPHY

Să o dai în bară….cu artă, cu stil. Dacă tot o faci, fă-o ca la carte. Adică, un soi de F***ing up projects – a manual. Nu știți cum? Vă zic mai jos.

Brief-ul de la companie

Ignoră-l total sau, cel mult, citește-l în diagonală. Vei găsi doar păreri neavizate.
Tu ai nevoie doar de solicitare, restul te privește. Tu știi cel mai bine ce e ok pentru clientul tău, tu ești expertul. Treci peste documentații, te vor încetini.

Fără ETA-uri & deadline-uri

Ele sunt puse doar pentru controlul tău, clientul trebuie să-ți respecte spiritul creativ. Fără planuri, lasă task-urile să intre și apucă-te de ele cum simți. Te simți mai în mână când joci liber, fără constrângeri.

via GIPHY

Totul e relativ

Trăiește în această paradigmă și vei avea mai puține bătăi de cap. Dacă își dorește foarte mult, clientul va avea răbdare și fonduri pentru implementarea lui. Te poți chinui cel mult orientativ să oferi o estimare. Avem nevoie de mai mult timp. Să nu scapi vreodată aspecte clare și concise, totul e cu notă estimativă. Să nu uiți să precizezi constant că, dacă totul va decurge bine, s-ar putea să nu-i facturezi chiar așa multe ore, poate mai puține, dar trebuie să vedeți pe parcurs. Pe parcurs, o să apară complicații, știi asta.

Comunică multi-channel, haosul e productiv

Atacă proiectul pe toate canalele posibile și răspunde pe cât posibil atunci când ai răspunsul favorabil. Să nu te pui într-o lumină difuză printr-un email prompt. Nu încerca să comunici unitar, cu cât mai multă bulversare, cu atât mai multă imaginație. Chiar dacă insistă clientul – compania, ignoră-l. Știi că depinde de tine și va reveni. Telefonul s-ar putea să nu-ți cadă foarte bine. Email-ul e preferabil doar atunci când știi clar ce să-i spui, fără bâlbâieli.

via GIPHY

Linii pentru client

Compania client nu are nevoie să știe toate datele. E bine să transmiți ideile centrale și, în mod necesar, cât efort ai depus tu pentru acel proiect. În rest, nu-ți pierde timpul cu update-uri curente, ți-ar încărca agenda, iar accountul nu e menit să stea la povești și cafele mereu cu clientul.

Ia în considerare sfaturile clientului, notează-le pe toate și încearcă să simulezi că ele sunt bune. La implementare, fă cum știi tu, oricum nu va observa diferențele și nici n-o să-ți ceară să i le arați. E obositor să implementezi chestii date de client și apoi, după ce s-a convins, să revii cu reparații. Deși, uneori, e foarte faină remarca: Ți-am spus eu.

Dacă, totuși, e încăpățânat, implementează fix cum vrea, nu e responsabilitatea ta să-l îndrumi pe calea cea bună, el a vrut așa. Dacă ceva nu merge, și nu va merge, îi spui clar: tu ai vrut așa!

via GIPHY

Reține, niciodată, dar niciodată, nu e vina ta

Sistemul, codul, supra-licitările clientului, noile sarcini trasate de el în proiecte sau…vremea de afară, dar nu tu. Ți-ai făcut treaba, ești conștiincios și nu mai e responsabilitatea ta dacă ceva se complică.

via GIPHY

vFolosește CC-ul în exces în email-uri

Să vadă lumea că sunteți mulți, agenția e mare. Plusezi și la capitolul transparență, oferi indicii clare că sunteți o structură organizată și că vă preocupați cu toții de proiect. Bonus 1: poate oricând să intervină oricine în subiect. Bonus 2: Pune un alt coleg, fără conexiune cu proiectul, să ofere un răspuns printr-un reply all fără să se prezinte

Nu testa, intră direct în production

Pierzi timp și clientul nu are decât de suferit, oricum o să-i placă ce ai produs tu. Modificările sunt chestiuni inutile, încearcă să tragi de timp.

via GIPHY

Nu lua în considerare istoricul, ce vei produce tu e de top

Dacă ești întrebat ce părere ai, răspunzi clar și concis: Cine v-a făcut chestia asta?

Reinventează cuvânt flux

Arată-i o nouă schemă comunicațională. Companiile se dau în vânt după chestii noi. O să pari foarte profi dacă vei face asta

Notă: Prezentare susținută anul trecut. Care an, care trecut? Notă la notă: acesta nu este un ghid de bune practici

Surse de inspirație: Marius Strajeru: Best Worst Magento Extension
Fabian Blechschmidt:  F***ing up projects – a manual

Un share daca ti-a placut:
error0

Rares Iordache

#digitalmanager, #autor, #magento, #wordpress, #ecommerce specialist, #PhD, #blogger, #alergator, #ciclist

0 Comments

Comenteaza

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Virals